Vi paketerar produkten normalt inom tre dagar och skickar till angiven adress. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Vi ordervärde över 500 kr så bjuder vi på frakt inom Sverige.
Vid ordervärde under 500 kr så debiteras en fraktkostnad på 55 kr.
Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar uppkomna p.g.a. fraktföretagets rutiner och hantering.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller gällande transportör och göra en skadeanmälan och du ska inte hämta ut paketet.
Om du upptäcker en skada efter att du packat upp varan och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, så skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan direkt. Du kontaktar även oss så vi snabbt kan byta ut din transportskadade enhet så du som kund inte blir lidande.
info@inferno.se
Om du inte hämtar ut din försändelse så debiteras du en extra avgift på 500 kr för det extra frakt- och hanteringsarbete som vi får.
Du har rätt att ångra ditt köp frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar enligt lagen om Distansavtal och Konsumentverkets rekommendationer.
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter att du mottagit varan. Om du inte kan påvisa datum för mottagandet, så beräknas varan ha mottagits tre arbetsdagar efter paketet skickades från lager Indusec AB's lager.
Vill du använda dig av Ångerrätten så ska du skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post, fax eller e-post). Du kan använda vår mall, ”Ångerrätt”, men du måste inte använda den.
För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du först sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.
Skicka din mail till info@inferno.se
Gör så här:
Informera oss genom att skriva e-post till oss med rubriken "Ångerrätt".
Använd gärna mallen på vår hemsida ”Ångerrätt” eller bifoga den information vi behöver när du meddelar oss.
Paketera produkten med tillbehör i originalkartongen.
Skicka tillbaka produkten och använd bifogad returfraktsedel.
Spara kvittens vid returfrakt.
Information vi behöver all information enligt mallen ”Ångerrätt” för återbetalning – Namn, Adress, ange ditt betalsätt, Bank- Kreditkort, Faktura som du använde vid köp av produkten.
Här hittar du blanketten ”Ångerrätt”
Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig. Du behöver inte heller betala för leveransen när du skickar tillbaka produkten. (Men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder).
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet.
Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.
När du sänder en produkt/vara tillbaks till oss så skall du spara försändelsekvittot, dvs. beviset på att du har skickat produkten och med vilket datum detta skedde. Om produkten inte kommer tillbaks till oss och om ni inte kan påvisa att ni skickat produkten till oss med en giltig kvittens, så kommer fullt pris debiteras, alternativt så sker ingen återbetalning.
Du har hos oss rätt att enligt Konsumentköplagen reklamera en produkt inom tre (3) år från köptillfället. För att du skall kunna reklamera en produkt, skall det vara bevisat/uppenbart att den hade ett ursprungligt fel från början, dvs. ett fel som uppstått under de första sex månaderna.
Om Leverantören kan påvisa att detta inte är fallet så gäller inte reklamationen. Vid medveten skada, åverkan eller försummelse så kan du inte reklamera produkten. Kontakta oss om du vill reklamera produkten via post eller e-post info@inferno.se och skriv ”Reklamation” i rubrikraden.
Du som har köpt ett INFERNO ljudlarm har förstärkt Produktgaranti som gäller i fem år räknat från inköpsdagen. Om en produkt slutar fungera utan rimlig anledning byter vi ut produkten till en *likvärdig och sänder den tillbaka till dig inom 14 dagar från att du har mottagit en skriftlig bekräftelse på detta samt att vi skall ha mottagit den felaktiga produkten före vi skickar en ny.
Gör så här:
*En likvärdig produkt skall vara en produkt med likadan färg och med likadan funktionalitet som i den ursprungliga produkten. Produkten kan vara nytillverkad eller begagnad.
Här hittar du blanketten ”Produktgaranti”
Skicka din mail till info@inferno.se
Du är själv ansvarig för att produkten kommer tillbaka i bästa möjliga skick och använd därför originalkartongen när du skickar tillbaka produkten. Vi rekommenderar att du också sparat kvittensen vid returförsändelse av produkten för att det inte skall uppstå en tvist i frågan vid senare tillfälle. Vid utebliven retur av produkten så gäller inte Produktgarantin.
Vad omfattas/omfattas inte av Produktgarantin
Produktgarantin är en förlängd garanti för att stärka skyddet för er som kund. Den gäller för oförklarliga fel, tekniska fel, plötsliga stopp, ursprungliga fel som uppstår utan yttre påverkan. Vi erbjuder er då en ersättningsprodukt för att ni som kund skall känna er trygga med vår produkt.
Produktgarantin omfattar inte yttre påverkan, så som om man tappar produkten i golvet, oaktsamhet, medveten skada, felaktig användning eller om du t.ex. har placerat den i uppenbart olämplig miljö, så som i en bastu eller frys. Produktgarantin gäller ej heller vid behov av batteribyte, felande kablage, blixtnedslag/åsknedslag eller strömstabbar/spikar i det lokala nätet. Noter att batteriet vanligen behöver bytas efter ca 3 år.
Det är vi som gör bedömningen om Produktgarantin gäller, så det är därför viktigt att du förser oss med korrekt och fullständig information. Vi har sen rätten att återkomma med beslut och det beslutet är gällande utan rätt att invända mot beslutet. Vi har dock en ambition att hellre ge positiva besked och kommer därför i möjligaste mån försöka hitta en bra lösning för er som kund.
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i
vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande
lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som
kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du
betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett
antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv
ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning
sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt
till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Har du några frågor eller funderingar så kontakta oss så hjälper vi dig gärna. Lättast att nå oss är via e-post info@inferno.se