Köp- och leveransvillkor

 

Leveransvillkor

Vi paketerar produkten normalt inom tre dagar och skickar till angiven adress. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi ordervärde över 500 kr så bjuder vi på frakt inom Sverige.

Vid ordervärde under 500 kr så debiteras en fraktkostnad på 55 kr.

Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar uppkomna p.g.a. fraktföretagets rutiner och hantering.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller gällande transportör och göra en skadeanmälan och du ska inte hämta ut paketet.

Om du upptäcker en skada efter att du packat upp varan och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, så skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan direkt. Du kontaktar även oss så vi snabbt kan byta ut din transportskadade enhet så du som kund inte blir lidande.

 

info@inferno.se

 

Om du inte hämtar ut din försändelse så debiteras du en extra avgift på 500 kr för det extra frakt- och hanteringsarbete som vi får.

 

Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar enligt lagen om Distansavtal och Konsumentverkets rekommendationer.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter att du mottagit varan. Om du inte kan påvisa datum för mottagandet, så beräknas varan ha mottagits tre arbetsdagar efter paketet skickades från lager Indusec AB's lager.

Vill du använda dig av Ångerrätten så ska du skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post, fax eller e-post). Du kan använda vår mall, ”Ångerrätt”, men du måste inte använda den.

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du först sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

 

Skicka din mail till info@inferno.se

 

Gör så här:

  • Informera oss genom att skriva e-post till oss med rubriken "Ångerrätt".

  • Använd gärna mallen på vår hemsida ”Ångerrätt” eller bifoga den information vi behöver när du meddelar oss.

  • Paketera produkten med tillbehör i originalkartongen.

  • Skicka tillbaka produkten och använd bifogad returfraktsedel.

  • Spara kvittens vid returfrakt.

  • Information vi behöver all information enligt mallen ”Ångerrätt” för återbetalning – Namn, Adress, ange ditt betalsätt, Bank- Kreditkort, Faktura som du använde vid köp av produkten.

 

Här hittar du blanketten ”Ångerrätt”

 

Återbetalning vid Ångerrätt

Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar
 vi fått från dig. Du behöver inte heller betala för leveransen när du skickar tillbaka produkten. (Men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder).

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet.

Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss
om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta
dig något.

 

Retur av produkt/vara

När du sänder en produkt/vara tillbaks till oss så skall du spara försändelsekvittot, dvs. beviset på att du har skickat produkten och med vilket datum detta skedde. Om produkten inte kommer tillbaks till oss och om ni inte kan påvisa att ni skickat produkten till oss med en giltig kvittens, så kommer fullt pris debiteras, alternativt så sker ingen återbetalning.

 

Reklamation

Du har hos oss rätt att enligt Konsumentköplagen reklamera en produkt inom tre (3) år från köptillfället. För att du skall kunna reklamera en produkt, skall det vara bevisat/uppenbart att den hade ett ursprungligt fel från början, dvs. ett fel som uppstått under de första sex månaderna.

Om Leverantören kan påvisa att detta inte är fallet så gäller inte reklamationen. Vid medveten skada, åverkan eller försummelse så kan du inte reklamera produkten. Kontakta oss om du vill reklamera produkten via post eller e-post info@inferno.se och skriv ”Reklamation” i rubrikraden.

 

Produktgaranti

Du som har köpt ett INFERNO ljudlarm har förstärkt Produktgaranti som gäller i fem år räknat från inköpsdagen. Om en produkt slutar fungera utan rimlig anledning byter vi ut produkten till en *likvärdig och sänder den tillbaka till dig inom 14 dagar från att du har mottagit en skriftlig bekräftelse på detta samt att vi skall ha mottagit den felaktiga produkten före vi skickar en ny.

Gör så här:

  • Kontakta oss med e-post till info@inferno.se och skriv ”Produktgaranti” i rubrikraden. Du kan använda vår mall ”Produktgaranti”, men måste inte använda den.

 

  • Delge oss information om:
    • Fullständigt namn och adress.
    • E-post adress.
    • När produkten är inköpt.
    • Beskriv vad det är för fel på produkten.
    • Invänta besked från oss inom 14 dagar.
    • Vi skickar ut en likvärdig fungerande produkt inom 14 dagar efter bekräftat godkännande från oss samt att vi måste ha tagit emot den felaktiga produkten.
    • Skicka tillbaka produkten i originalkartong och använd bifogade returfraktsedeln.

*En likvärdig produkt skall vara en produkt med likadan färg och med likadan funktionalitet som i den ursprungliga produkten. Produkten kan vara nytillverkad eller begagnad.

 

Här hittar du blanketten ”Produktgaranti”

 

Skicka din mail till info@inferno.se

 

Kostnader i samband med Produktgaranti

Du är själv ansvarig för att produkten kommer tillbaka i bästa möjliga skick och använd därför originalkartongen när du skickar tillbaka produkten. Vi rekommenderar att du också sparat kvittensen vid returförsändelse av produkten för att det inte skall uppstå en tvist i frågan vid senare tillfälle. Vid utebliven retur av produkten så gäller inte Produktgarantin.

Vad omfattas/omfattas inte av Produktgarantin

Produktgarantin är en förlängd garanti för att stärka skyddet för er som kund. Den gäller för oförklarliga fel, tekniska fel, plötsliga stopp, ursprungliga fel som uppstår utan yttre påverkan. Vi erbjuder er då en ersättningsprodukt för att ni som kund skall känna er trygga med vår produkt.

Produktgarantin omfattar inte yttre påverkan, så som om man tappar produkten i golvet, oaktsamhet, medveten skada, felaktig användning eller om du t.ex. har placerat den i uppenbart olämplig miljö, så som i en bastu eller frys. Produktgarantin gäller ej heller vid behov av batteribyte, felande kablage, blixtnedslag/åsknedslag eller strömstabbar/spikar i det lokala nätet. Noter att batteriet vanligen behöver bytas efter ca 3 år.

Det är vi som gör bedömningen om Produktgarantin gäller, så det är därför viktigt att du förser oss med korrekt och fullständig information. Vi har sen rätten att återkomma med beslut och det beslutet är gällande utan rätt att invända mot beslutet. Vi har dock en ambition att hellre ge positiva besked och kommer därför i möjligaste mån försöka hitta en bra lösning för er som kund.

 

Betalningsalternativ

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

 

Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i

vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande

lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som

kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

 

Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du

betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett

antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv

ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning

sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

 

Läs mer: Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt

till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

 

Har du några frågor eller funderingar så kontakta oss så hjälper vi dig gärna. Lättast att nå oss är via e-post info@inferno.se

 

 

 

Produkter

Handla

Information